TIEDOTE JÄSENILLE, KYLÄLÄISILLE JA MAANOMISTAJILLE 11.2.2023

Yhdistyksen toimihenkilöt ovat seuraavat: Puheenjohtajana toimii Heikki Pesonen, varapuheenjohtajana Jouni Matilainen ja johtokunnan jäseninä Markku Jurva, Jarmo Pesonen, Jarno Martin, Timo Koskinen ja Pasi Ruonakoski. Rahaston hoitajana toimii Juha-Matti Pesonen. Päivitetyt yhteystiedot löytyvät yhdistyksen nettisivuilta.

Vahvistetut maksut ovat liittymismaksu 90 , jäsenmaksu: 30 €, hirviseurueeseen liittymismaksu 180 €, vieraskortit: 10 €/päivä, kausikortti pienriistan pyyntiin 60 €/kausi ja aluevuokra useamman koiran haukkukokeisiin 20€/päivä.

Riistakolmiot lasketaan kaksi kertaa vuodessa. Talvilaskenta suoritetaan sopivana ajankohtana helmi- tai maaliskuun aikana. Kesälaskenta suoritetaan lauantaina 22.7 klo 08:00 alkaen, mikäli laskentaan on ilmoittautunut vähintään 3 hlö. Yhteyshenkilö: Heikki Pesonen

Kesätalkoot järjestetään lauantaina 20.5. klo 08:00 alkaen. Tarkoituksena on tehdä metsänhoitotöitä, riistapeltoja ja rakentaa uusi tornilinja sekä kunnostaa olemassa olevia tornilinjoja. Seura tarjoaa osallistujille makkarat ja pullakahvit.

Kesä- ja Hirvikokous pidetään samalla istumalla sunnuntaina 20.8. kello 18:00 alkaen seuran metsästysmajalla. Kokouksessa käsitellään sääntöjen määräämien asioiden lisäksi myös merkittävä hankinta. Seura tarjoaa pullakahvit.

Peijaiset pidetään sunnuntaina 24.9. kello 12-15 Paakkolan kylätalolla. Lihan leikkuu ja valmistelut talkoot pidetään edellisenä päivänä klo 08:00 alkaen. Seura tarjoaa talkoisiin osallistuville ruuan ja pullakahvit.

Vuosikokous pidetään sunnuntaina 28.1.2024 Paakkolan kylätalolla klo 18:00 alkaen.

Hirvikanta vaikuttaa tasaantuneen tavoitellulle tasolle päätellen talvehtimaan jäävän kannan suuruudesta. Seuran jäseniä muistutetaan, että heillä on oikeus liittyä hirviseurueeseen ja tilaa on. Vuonna 2022 alueellamme oli 12 aikuisen ja 12 vasan kaatoluvat. Kaatoprosentiksi tuli 69 %. Ensi syksyksi odotetaan kaatolupien määrän pysyvän samana, mikäli kantatavoite ei muutu ja kantalaskelmat ovat onnistuneet.

Seuran 60 toimintakausi on käynnistynyt ja sen kunniaksi on suunnitteilla hieman jotain extraa peijaisten yhteydessä.

Vuosikokouksessa nimettiin Jorma Pesonen ja Erkki Tauriainen seuran kunniajäseniksi.

Seura suosittelee, että jäsenet pyrkisivät luopumaan lyijyllisten ammusten käytöstä.

Hyvää jahtikautta 2023